latar budaya keluarga saya

Di samping ayah,ibu dan adik-adik yang disayangi, saya juga mempunyai kakek dan nenek yang penyayang..Ayah saya berasal dari sidoarjo,manakala ibu saya dilahirkan di jakarta.
kakek dan nenek sebelah ayah saya tinggal di otista.Mereka sangat baik.Beliau sudah bersara.Kini kakek dan nenek menjadi guru al-Quran kepada anak-anak Kampung.Saya amat berbangga kepada mereka berdua.Walaupun sudah semakin uzur,mereka tetap ingin membantu anak-anak kampung mengaji quran.Mereka juga amat disegani di Kampungnya.
Saya juga mempunyai seorang nenek sebelah ibu saya.kakek saya sudah meninggal dunia.Walau bagaimanapun saya masih ingat lagi yang kakek saya sangat baik,lemah lembut dan penyayang.Kami suka bergurau kerana kakek seorang yang kelakar.Nenek saya juga seorang yang baik,rajin dan amat menyayangi kami semua.Kami tinggal berhampiran dengan rumah nenek.Neneklah yang mengajar kami mengaji al Quran.Kami sangat menghormati dan menyayang nenek.Sesungguhnya saya amat bangga mempunyai keluarga yang bahagia.Segala masalah yang kami hadapi,kami selesaikan secara bersama.
Saya dilahirkan jakarta rumah sakit budi asih,.Saya kini sebagai mahasiswa di universitas gunardhama..Saya amat bangga kepada keluarga saya kerana mereka sentiasa memberi motivasi kepada saya supaya berjaya dalam pelajaran.
Dalam keluarga saya,mereka sering mengutamakan pelajaran,ini adalah kerana ibu saya seorang pendidik(guru) yang amat tegas.Ibu saya amat menitikberatkan pelajaran kepada kami sekeluarga.Dalam keluarga ibu,ibu adalah tokoh guru yang berkelibar dan sering dijadikan panduan .Saya bangga mempunyai ibu yang penyayang dan mementingkan pendidikan untuk anak-anak.Bagi saya ibu adalah ibu,guru dan kawan tempat kami bergantung dan mencurah kasih sayang.

Dalam kehidupan,anggota keluarga merupakan orang yang paling rapat dengan kita.Mereka banyak berjasa dan sanggup berkorban untuk kita .Kita sepatutnya menghargai jasa dan pengorbanan mereka.Kita boleh menghargai jasa dan pengorbanan mereka dengan menulis kata-kata untuk menunjukkan kasih sayang dan penghargaan terhadap mereka.

Tanda kita mengingati peristiwa bersejarah dalam keluarga kita juga menandakan kita mengambil berat tentang keluarga kita.Mengingati hari jadi ibu bapa,adik-adik,kakek nenek atau saudara terdekat kita amat penting untuk mengiratkan tali silaturahim antara ahli keluarga

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Apa itu Manajemen Layanan ?